Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ha comptat amb la participació d’experts i actors implicats en el sector com Pere Macias, Víctor Cusí, Francesc Grau, Karina Gibert o Jordi Bellana

La Jornada “Figueres Capital Logística” ha aplegat un centenar de persones per debatre sobre present i futur del sector logístic a la ciutat i a la comarca de l’Alt Empordà.

Un centenar de persones han assistit aquest dijous, a la Jornada “Figueres, capital logística”, Jornada logística Made in Figueres, amb l’objectiu de debatre i parlar sobre el present i el futur del sector logístic a la ciutat i a la comarca de l’Alt Empordà. Aquesta ha estat una jornada de debat obert i distès, en clau interactiva, que comptarà amb l’aportació d’experts en el sector així com  diferents empresaris que han explicat el seu punt de vista i la seva experiència sobre el sector logístic.

Durant tot el dia s’han realitzat diferents taules rodones: La primera ha tractat sobre Infraestructures i transició energètica, formada per Pere Macias, exconseller de Territori, Víctor Cusí, director general de l’empresa Normawind i Pere Padrosa Sayeras, del Grup Padrosa. En aquesta taula s’ha tractat sobre la importància de la identificació de les grans infraestructures que falten a la comarca de l’Alt Empordà i com hem de ser capaços de gestionar les que ja hi ha, per treure’n el màxim profit, complementant i traient el seu millor rendiment utilitzant nous reptes en tecnologia, Intel·ligència Artificial i energies renovables.

 

Seguidament, l’alcalde de Figueres, Jordi Masquef i el President del Comissionat per a la Transformació Ferroviària, Joan Armangué, han fet un diàleg sobre les infraestructures i els seus efectes en la transformació urbana i econòmica de la ciutat. Es tracta de projectes com la sortida de l’AP7 Figueres Centre, les noves infraestructures ferroviàries de la línia Barcelona-Portbou, la connexió amb Vilamalla, la nova estació intermodal Figueres-Vilafant, el desdoblament del cinturó de ronda (NII), l’allargament de la C-31, el traspàs de la N-II al seu pas per Figueres (Avinguda Salvador Dalí) i la Ronda nord, que iniciaran la seva execució a curt termini i representaran la inversió més gran en obra pública de la història de la ciutat. Una inversió superior a 500 milions d’euros.

 

Sergi Saurí, director de Cenit, i Josep Maria Fortuny, en representació del Centre d’Estudis del Transport per a la Mediterrània Occidental (CETMO), han mantingut un diàleg centrat en la visió geogràfica i històrica de la logística a l’arc mediterrani i la presència de l’Empordà com un dels seus epicentres i el seu futur.

A la tarda, la jornada ha continuat amb una taula rodona sobre Amazon a tres bandes, Amazon com a pol d’atracció: com la seva interacció amb el territori, la IA i les xarxes socials poden atraure talent i altres empreses a l’Empordà? A càrrec de Jordi Bellana, director del Centre Logístic d’Amazon al Far d’Empordà, Francesc Grau, expert en xarxes socials i noves tecnologies de comunicació i internet i la doctora Karina Gibert, IDEAI-UPC i catedràtica d’Intel·ligència Artificial.

L’última taula ha estat un debat sobre El Futur Empresarial i Industrial Comarcal on diferents empresaris han parlat sobre fer visible la potència empresarial i industrial i com aquestes demostren que la indústria és important pel manteniment i la cohesió territorial. N’han format part Miquel Roura, de Ceras Roura, Joan Fornós, d’Aigües de Vilajuïga, Marc Solà, de Collverd i Aleix Dalmau, de Can Garús.

 

La jornada ha estat moderada per Carles Arbolí i la clausura ha anat a càrrec del regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Figueres, Manel Rodríguez i el CEO del Grup Padrosa, Pere Padrosa.

 

Aquesta jornada coincideix l’any 2023 amb la celebració del Centenari del Grup Padrosa o l’obertura del Centre d’Amazon a El Far, entre d’altres fets rellevants a l’entorn de l’àmbit logístic, així com la consolidació d’indústries històriques amb Rieju, Bach, Gosbi o la instauració d’altres empreses emergents i startups.