Document que acredita la compatibilitat de l'activitat amb el planejament urbanístic i la disponibilitat i la suficiència dels serveis públics
Per les activitats sotmeses a autoritzacions ambientals, és l'informe urbanístic emès per l'Ajuntament on s'ubiqui l'activitat, i que acredita la compatibilitat de l'activitat amb el planejament urbanístic i la disponibilitat i la suficiència dels serveis públics que exigeixi l'activitat (article 17.2.d. de la Llei 20/2009, de 4 de desembre).
Per les activitats sotmeses a llicències ambientals, prèviament a la redacció del projecte i a la sol·licitud de la llicència ambiental, l'interessat pot sol·licitar l'informe urbanístic que acredita la compatibilitat de l'activitat amb el planejament urbanístic (article 39.1. de la Llei 20/2009, de 4 de desembre). [OPCIÓ RECOMANABLE]. Sinó, serà l'Ajuntament qui d'ofici ha d'incorporar l'informe a la sol·licitud de llicència ambiental presentada.
Pels establiments i espais oberts al públic on es desenvolupen els espectacles públics i les activitats recreatives, l'informe urbanístic municipal que acredita la plena compatibilitat amb l'ordenament urbanístic vigent s'ha de presentar de manera exclusiva en aquells casos en què la sol·licitud de la llicència o autorització es presenti davant l'Administració de la Generalitat. En els casos en què la llicència o la comunicació prèvia es substanciï davant l'Ajuntament, és aquest qui d'ofici ha d'incorporar directament l'informe a la sol·licitud presentada (article 32 del Decret 112/2010, de 31 d'agost)
QUI HO POT DEMANAR?
Qualsevol persona física o jurídica, o que actuï en representació d'aquesta
COM ES FA?
Si el sol·licitant és una persona física té tres opcions per a fer la presentació de la sol·licitud:
1) Presencialment a l’Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà
2) A través dels als portals telemàtics municipals. En cas de dificultats tècniques o dubtes consulta aquest document d'ajuda on line.
3) Per correu ordinari a l'adreça següent:
AJUNTAMENT DE FIGUERES
Avda. Salvador Dalí, 107
17600 FIGUERES
Si el sol·licitant és una persona jurídica o algun dels subjectes que s'estableixen als articles 14.2 i 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques*, està obligada a presentar la sol·licitud telemàticament a través dels portals telemàtics municipals. En cas de dificultats tècniques o dubtes consulta aquest document d'ajuda on line
* a) Les persones jurídiques
b) Les entitats sense personalitat jurídica
c) Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
d) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
e) Els empleats de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic, tal com determini reglamentàriament cada Administració.
IMPORTANT: En cap cas s'acceptaran sol·licituds presentades per correu electrònic
ON ES FA PRESENCIALMENT?
Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà
Avinguda Salvador Dalí, 107 (FIGUERES) - Telèfon 972 032 200.
L'Oficina Municipal d'Atenció al Ciutadà (OMAC) només garanteix l'atenció als usuaris que hagin concertat cita prèvia.
QUAN ES FA?
En qualsevol moment
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
Per presentar la sol·licitud via telemàtica accediu als portals telemàtics municipals. En cas de dubtes sobre la presentació d’instàncies telemàtiques cliqueu aquí
DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR
- Formulari IAQ033 degudament omplert.
- Justificant del pagament de les taxes corresponents (184,50€)
- Plànol d'emplaçament de l'activitat a escala 1/1000 i fitxa cadastral, per tal de delimitar clarament el solar o finca pel qual se sol·licita la compatibilitat.
- Memòria descriptiva simplificada, en la qual consti la descripció de l’activitat i les necessitats de serveis públics que requereix la seva implantació.
TRÀMITS NECESSARIS:
1) Paga la taxa corresponent. Es pot fer de tres maneres:
a) Presencialment a l'OMAC amb cita prèvia. En aquest cas el càlcul es farà per una funcionari/a de l'Ajuntament i es podrà pagar in situ amb targeta de crèdit. El tràmit podrà finalitzar-se a l'OMAC si el sol·licitant és una persona física.
b) Consulta la taxa corresponent a l'apartat "Taxes, preus públics i tarifes" i tot seguit ordena una transferència a favor de l'Ajuntament seguint les instruccions de l'apartat "Formes de pagament: transferència bancària".
c) Sol·licita una carta de pagament a l'OMAC mitjançant un correu electrònic a l'adreça omac@figueres.org
En un termini màxim d'un dia laborable l'OMAC trametrà una carta de pagament vàlida en qualsevol caixer de Caixa Bank, la web d'aquesta entitat o l'aplicació per a mòbils.
2) Descarrega, omple i guarda al disc el formulari IAQ033. Si és el cas, imprimeix-lo i signa'l.
3) Presenta aquest formulari, la carta de pagament que has rebut i el justificant de pagament de la taxa (o el comprovant de la transferència), juntament amb la resta de documentació necessària per algun dels mitjans explicats a l'apartat "Com es fa?" d'aquest document.
TAXES, PREUS PÚBLICS O TARIFES:
184,50€
FORMES DE PAGAMENT
La taxa d'aquest tràmit pot pagar-se de tres formes:
1) A l'OMAC amb targeta de crèdit o dèbit o taló conformat a nom de l'Ajuntament de Figueres.
2) Mitjançant una carta de pagament vàlida en qualsevol caixer de Caixa Bank, la web d'aquesta entitat o l'aplicació per a mòbils. Aquesta carta de pagament pot sol·licitar-se per e-mail a omac@figueres.org
3) Mitjançant transferència bancària al número de compte ES15.2100.0013.73.0200798884 de Caixa Bank
Un cop feta la transferència cal comunicar a l'ajuntament per e-mail a l'adreça recaptacio@figueres.org, la següent informació :
- Titular de l’ingrés: Denominació i CIF.
- Adreça del titular correcte per poder enviar-li el rebut pagat.
- Concepte, tribut, pel qual fa el pagament. Si l’import ingressat és la suma de varis conceptes, el desglòs d’imports i de conceptes
Els justificants de pagament s’envien per correu ordinari a l’adreça indicada o el domicili fiscal declarat en un termini d’uns deu dies
NORMATIVA D’APLICACIÓ
- Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
- Ordenances fiscals de Ajuntament de Figueres
MÉS INFORMACIÓ
Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà.
Avinguda Salvador Dalí, 107 (FIGUERES)
Telèfon 972 032 200
Departament de Qualitat Ambiental de l’Ajuntament de Figueres
Avinguda Salvador Dalí, núm. 107 (Edifici de Serveis).
Telèfon 972 032 200
Horari d’atenció al públic: de dilluns a divendres de 09:00 a 14:00.
IMPRESSOS
OBSERVACIONS:
Aquesta informació té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius ni, per tant, pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.