Aquest procediment permet registrar la possessió d'una arma de la 4a categoria (aire comprimit), segons el Reglament d'armes vigent.
QUI HO POT DEMANAR?
Persones empadronades a Figueres majors de 14 anys
COM ES FA?
Podeu optar per alguna d'aquestes formes:
1) Presencialment a la Oficina Municipal d’Atenció a Ciutadà exhibint l'original del DNI, NIE o passaport
2) Presentant una sol·licitud als portals telemàtics municipals on serà necessari disposar d’un certificat digital. En cas de dubtes sobre la presentació d’instàncies telemàtiques cliqueu aquí.
3) Sol.licitant-lo per correu ordinari a l'adreça següent:
AJUNTAMENT DE FIGUERES
Avda. Salvador Dalí, 107
17600 FIGUERES
Si el sol·licitant és una persona jurídica o algun dels subjectes que s'estableixen als articles 14.2 i 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques*, està obligada a presentar la sol·licitud telemàticament a través dels portals telemàtics municipals. En cas de dificultats tècniques o dubtes consulta aquest document d'ajuda on line
* a) Les persones jurídiques
b) Les entitats sense personalitat jurídica
c) Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
d) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
e) Els empleats de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic, tal com determini reglamentàriament cada Administració.
IMPORTANT: En cap cas s'acceptaran sol·licituds presentades per correu electrònic
ON ES FA PRESENCIALMENT?
Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà
Avinguda Salvador Dalí, 107 (FIGUERES) - Telèfon 972 032 200.
L'Oficina Municipal d'Atenció al Ciutadà (OMAC) només garanteix l'atenció als usuaris que hagin concertat cita prèvia.
QUAN ES FA?
En qualsevol moment.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
Podeu presentar la sol·licitud via telemàtica accedint als portals telemàtics municipals. En cas de dubtes sobre la presentació d’instàncies telemàtiques cliqueu aquí
DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR
- Formulari ISC019 degudament omplert
- Justificant de pagament de les taxes establertes (43€ per cada arma)
- Còpia del DNI.
- Justificant de compra de l’arma (factura original on quedin reflectides les característiques d'aquesta)
- Pels sol·licitants d’entre 14 i 18 anys: autorització paterna.
TRÀMITS NECESSARIS:
1) Paga la taxa de 43€ per cada arma. Es pot fer de tres maneres:
a) Presencialment a l'OMAC. El tràmit podrà finalitzar-se a l'OMAC si el sol·licitant és una persona física.
b) Ordena una transferència a favor de l'Ajuntament seguint les instruccions de l'apartat "Formes de pagament: transferència bancària".
c) Sol·licita la carta de pagament a l'OMAC mitjançant un correu electrònic a l'adreça omac@figueres.org indicant el DNI o NIF del/de la sol·licitant.
En un termini màxim d'un dia laborable l'OMAC trametrà una carta de pagament vàlida en qualsevol caixer de Caixa Bank, la web d'aquesta entitat o l'aplicació per a mòbils.
2) Descarrega, omple i guarda al disc el formulari ISC019. Si és el cas, imprimeix-lo i signa'l.
3) Presenta aquest formulari, la carta de pagament que has rebut i el justificant de pagament de la taxa (o el comprovant de la transferència) juntament amb la resta de documentació, per algun dels mitjans explicats a l'apartat "Com es fa?" d'aquest document.
4) Posteriorment la Guàrdia Urbana es posarà en contacte amb l’interessat per lliurar-li el permís prèvia presentació de l’arma a les dependències policials. La targeta d'armes (segons l'imprès oficial de la Direcció General de la Guàrdia Civil) serà omplert per la Guàrdia Urbana i retornat en ser lliurat el permís
TAXES, PREUS PÚBLICS O TARIFES:
43€
FORMES DE PAGAMENT
La taxa d'aquest tràmit pot pagar-se de tres formes:
1) A l'OMAC amb targeta de crèdit o dèbit o taló conformat a nom de l'Ajuntament de Figueres.
2) Mitjançant una carta de pagament vàlida en qualsevol caixer de Caixa Bank, la web d'aquesta entitat o l'aplicació per a mòbils. Aquesta carta de pagament pot sol·licitar-se per e-mail a omac@figueres.org
3) Mitjançant transferència bancària al número de compte ES15.2100.0013.73.0200798884 de Caixa Bank
Un cop feta la transferència cal comunicar a l'ajuntament per e-mail a l'adreça recaptacio@figueres.org, la següent informació :
- Titular de l’ingrés: Denominació i CIF.
- Adreça del titular correcte per poder enviar-li el rebut pagat.
- Concepte, tribut, pel qual fa el pagament. Si l’import ingressat és la suma de varis conceptes, el desglòs d’imports i de conceptes
Els justificants de pagament s’envien per correu ordinari a l’adreça indicada o el domicili fiscal declarat en un termini d’uns deu dies
NORMATIVA D’APLICACIÓ
- Reial Decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'armes
- Ordenances Fiscals Municipals.
MÉS INFORMACIÓ
Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà.
Avinguda Salvador Dalí, 107 (FIGUERES)
Telèfon 972 032 200
Guàrdia Urbana de Figueres
Avinguda Salvador Dalí, 107 (FIGUERES)
E-mail: policia@figueres.org
Telèfon 972 510 111
IMPRESOS:
ISC019
OBSERVACIONS:
Aquesta informació té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius ni, per tant, pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.