Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Des del 20 de gener, s’obren els patis de 8 escoles els dissabtes, amb l’objectiu de fomentar espais de lleure i optimitzar l’ús dels centres escolars

503 nens i adolescents han participat en les tres primeres setmanes de Patis Oberts a les escoles de Figueres.

L’Ajuntament de Figueres ha obert els dissabte els patis de 8 escoles amb l’objectiu de fomentar espais de lleure a infants i adolescents i optimitzar l’ús dels centres escolars. La prova pilot que es fa a nivell de tota la ciutat i que per tant, arriba a tots els barris, va iniciar-se el dissabte, 20 de gener. En total, amb aquestes tres setmanes de Patis Oberts, hi han participat 503 infants i joves. El nombre ha anat augmentant setmana a setmana i se’n fa una valoració molt positiva.  

La iniciativa patis oberts té com a objectius principals optimitzar l’ús dels centres escolars potenciant-ne el vessant educatiu i el vessant social, fent possible l’ús del pati com a espai inclusiu de joc i d'interrelació comunitària on es promou el civisme i l’esport i donar als adolescents i a les famílies una alternativa de lleure que s’exerceixi de manera autònoma en un context segur i de proximitat.     

Cada pati escolar inclou un servei de monitoratge que obre i tanca l’espai dins dels horaris previstos, que vetlla pel bon ús de les instal·lacions i estableix dinàmiques de relació entre els infants, els adolescents i les famílies.   

Les escoles que obren els patis són: Escola Amistat, Escola Anicet de Pagès, Escola Joaquim Cusí, Escola Josep Pallach, Escola Josep Pous i Pagès, Escola M.Àngels Anglada, Escola Parc de les Aigües i Escola Salvador Dalí.  

La  regidora d’Educació, Anna Morillas, ha valorat molt positivament aquests tres dissabtes i explica que “aquest és un projecte pioner, una oportunitat per als joves i infants, que dona resposta a la manca d’espais d’aquest tipus a la ciutat. Vull agrair la implicació de tots els centres per la seva predisposició. Oferim espais de la ciutat als adolescents i infants perquè se’ls sentin seus i hi puguin interaccionar i jugar. Es tracta d’espais segurs i saludables que fomenten la cohesió i la convivència”