L’Ajuntament de Figueres ha obert un canal d’informació de la Guàrdia Urbana a la xarxa social Twitter amb l’objectiu d’informar, centralitzar les alertes, incidències i avisos de tots els serveis d’emergències.
Aquest compte oficial, amb el nom d’usuari @GU_Figueres, s’ha creat amb la voluntat d’ampliar els espais de comunicació amb la ciutadania i comunicar-los d’una forma àgil, dinàmica i propera tota l’evolució de les emergències, consells i ordres que hi ha a la ciutat. A través de RT o missatges directes se centralitzaran tots els avisos i alertes relacionades amb Figueres dels Serveis d’Emergència i Cossos de Seguretat, CECAT, Bombers, Protecció Civil, Creu Roja o MMEE.
Un dels altres objectius específics d’aquesta iniciativa és informar sobre els serveis d’informació de mobilitat, ja sigui per avisar amb antelació dels talls de circulació previstos, de les campanyes de controls de velocitat, dels trams afectats per obres o accidents o de les afectacions que tinguin lloc en general a la via pública.
Amb això es pretén mantenir informada la ciutadana i acostar-la a la feina que realitza la Guàrdia Urbana diàriament, al mateix temps que esdevé una eina col·laborativa perquè els ciutadans puguin ajudar a difondre informació en casos d’emergència o en campanyes informatives.
En situació de normalitat, l’horari de les publicacions serà entre les 8 i les 22 hores de dilluns a divendres i de 10 a 22 hores en festius i caps de setmana. En casos d’emergència serà de 24 hores.
Cal remarcar que aquest compte és d’informació unidireccional de la institució cap als ciutadans, per tant, quan algú vulgui comunicar una emergència, denúncia o informar d’un delicte s’ha de posar en contacte per telèfon amb la central de la Guàrdia Urbana de Figueres al 972 510 111. En cas de consultes, dubtes administratius o serveis específics, l’Ajuntament de Figueres posa a disposició dels ciutadans el compte oficial de l’Ajuntament (@ajfigueres).
El regidor de Comunicació, Francesc Cruanyes, ha destacat que aquest no és un sol compte més de Twitter, sinó que respon a una nova estratègia de comunicació global de l’Ajuntament de Figueres.
Per la seva banda, el primer Tinent d’Alcalde i regidor de Seguretat, Pere Casellas, ha remarcat que la prioritat és vetllar per una ciutat més segura i cívica. “La Guàrdia Urbana és la part de l’Ajuntament que primer arriba als ciutadans i també ho ha de ser a través de les xarxes socials. Aquest canal d’informació permetrà millorar de forma real en la lluita contra l’incivisme, el trànsit i la seguretat; així com donar coneixement de l’estat de la ciutat, consells pràctics, activitats... En definitiva, una eina necessària que ajudarà a donar respostes immediates a les necessitats que tenim”.
Per últim, l’alcaldessa de Figueres, Marta Felip, ha explicat que aquest servei permet una connexió directa amb els ciutadans i és de gran utilitat perquè facilita tota la informació que els pot afectar diàriament.“ No podem concebre una ciutat de 45.000 habitants sense un govern sensible a totes les necessitats dels ciutadans, hem de ser resolutius en el dia a dia i per això cal que estiguem connectats amb els nous canals de comunicació i que permeten rebre aquesta informació”.