El ministeri de Foment s’ha compromès a construir de forma imminent -abans d’acabar l’any- l’enllaç nord de l’AP7 al seu pas per Figueres. Un compromís que s’ha...
Completar l’enllaç nord de l’AP7 permetrà que després de trenta anys es puguin fer els quatre moviments d’accés a l’autopista, dos en direcció a França -actualment en funcionament- i dos en direcció Girona i Barcelona, circumstància que millorarà notablement la mobilitat al territori. També permetrà diversificar els moviments circulatoris d’accés a l’autopista des de les diferents carreteres de la costa: des de l’Escala i La Bisbal per la C-31; Roses i Castelló d’Empúries per la C-260; i Llançà i Portbou per la N-260, que actualment es veuen obligats a concentrar-se en l’accés sud i sobrecarregar la variant de la carretera N-II, un dels trams històricament amb més sinistralitat a la comarca.
A més aquesta actuació ajudarà a resoldre la mínima accessibilitat al nou Centre penitenciari del Puig de les Basses, al centre hospitalari de la comarca, situat a Figueres, i a la nova estació del ferrocarril d’alta velocitat, evitant que tots els vehicles que hagin d’accedir-hi estiguin obligats a sortir per l’accés sud de l’autopista i passar per la variant de la N-II o, encara pitjor, per la xarxa viària interior de la ciutat de Figueres sobrecarregant els fluxos circulatoris.
Rotondes a l’avinguda Salvador Dalí
El ministeri de Foment també s’ha compromès a construir dues noves rotondes a l’avinguda Salvador Dalí (N-IIa) -via de titularitat estatal- les quals es situaran a l’encreuament amb la plaça del Sol (carretera d'Olot) i l’avinguda Marignane, respectivament. Unes obres que es faran l’any vinent i permetran una millora notable de la mobilitat a l’avinguda Salvador Dalí i, en conseqüència, a tota la ciutat.
L’alcalde de Figueres, Santi Vila, es mostra “satisfet pel grau de coneixement i complicitat dels interlocutors del ministeri i per l’ànim que han mostrat per trobar a una solució en els dos casos proposats des de Figueres”.