Una iniciativa impulsada pel Museu del Joguet, Comerç Figueres i Pastissers de Figueres amb la col·laboració de l'Ajuntament
Figueres ha presentat aquest matí el projecte mona de Figueres, la baldufa catalana, una iniciativa impulsada pel Museu del Joguet, Comerç Figueres, Pastissers de Figueres i en col·laboració amb l’Ajuntament.
Es tracta d’una baldufa de xocolata amb una sorpresa a dins (una baldufa petita). L’objectiu és la creació d’un producte exclusiu i propi de les pastisseries de la ciutat de Figueres que contribueixi a posicionar la ciutat com un referent gastronòmic i turístic de Catalunya. El producte ha de ser un producte identificatiu de la ciutat. Hi haurà tres tipus de baldufes: xocolata blanca, xocolata negre i xocolata amb llet.
Les baldufes de xocolata es podran comprar a les pastisseries de Figueres, a un preu de 3 euros. També es podran demanar com a postres a una vintena de bars i restaurants de la ciutat.
Per altra banda, aquesta iniciativa va lligada també a un concurs d’aparadors, que també tindrà com a temàtica principal, la mona de la baldufa.
L’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, ha explicat que “aquesta iniciativa és un exemple de treballar conjuntament, administració, Associació Comerç Figueres i Museu del Joguet. Sinèrgies que ajuden a promocionar la ciutat, el comerç i el turisme”.
El director del Museu del Joguet, Josep Maria Joan, ha valorat molt positivament la iniciativa per promocionar la ciutat de Figueres.
Per la seva banda, Toni Moreno, vicepresident de Comerç Figueres també ha explicat que l’objectiu d’aquesta iniciativa és “treballar tots a una per fer que Figueres sigui una ciutat viva, amb dinamització comercial i amb un teixit econòmic potent, potenciant i donant a conèixer els productes de proximitat”.