El 2014 l’Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà (OMAC) ha atès un total de 49.840 usuaris, el qual representa un 6% més que l’any anterior. Aquesta xifra és la tercera afluència més
La mitjana diària ha estat de 202 usuaris, significant un increment de 12 persones més respecte al 2013. A aquestes dades s’hi suma que, malgrat l’augment d’afluència del 6%, s’ha reduït el temps d’espera. S’ha registrat el millor temps d’espera del servei – 8.01 minuts de mitjana – i s’ha augmentat el temps d’atenció mig per usuari – 8.52 minuts. La millora d’aquests registres ha estat possible gràcies a l’agilitació en la tramitació administrativa de les gestions per part de totes les àrees de l’Ajuntament que hi participen.
Altres dades d’interès són: 12.981 gestions relacionades amb el padró d’habitants, 23.161 certificats i volants emesos i un total de 73.324 gestions i tràmits. Destacar també que pel que fa a l’afluència de tardes - de les 16 a les 18 hores -, també s’ha incrementat en un 6,75%.
El regidor delegat de l’OMAC, Pere Giró, es mostra molt satisfet amb el servei perquè “l’organització eficaç i l’optimització dels recursos disponibles ha permès batre records en els registres. Un fet important és que hem reduït el temps d’espera, el qual també ha estat gràcies a l’increment de l’ús d’Internet per fer gestions i als bons resultats de la campanya de promoció de l’horari de tarda de l’OMAC”.