Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El dissabte 14 de novembre a les 12h a la Biblioteca Fages de Climent, donarem la benvinguda als estudiants participants en aquest projecte de mentoria impulsat per la Universitat de Girona i l'Ajuntament de Figueres.

Acte d'inici del Projecte Rossinyol. .
 

En què consisteix?

Els mentors/es (estudiants universitaris que porten a terme aquest projecte) acompanyen periòdicament un nen/a per tal que conegui diferents espais de la ciutat, llocs d’oci i de diversió, àmbits de producció cultural, etc. Tot plegat es fa amb la pretensió d’accelerar el  seu procés d’integració. Fins avui s’han anat  incrementant el nombre d’universitaris que participen en el projecte, així com el nombre d’infants en mentoria, que ja sobrepassen el centenar. El programa té un gran suport institucional, que prové tant de la Universitat com de les instàncies polítiques de la ciutat i del país.

El projecte a la Universitat de Girona

A partir també del model Nightingale, el projecte Rossinyol a la UdG pretén establir una xarxa de relacions, un conjunt de pràctiques i de dinàmiques entre estudiants de diferents facultats de la UdG i alumnes d’origen estranger de les escoles i centres de secundària de les comarques de Girona.

La finalitat del projecte és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes d’origen estranger i que la UdG i el conjunt d’institucions que hi participin contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social. Durant el curs 2006-2007 es va desenvolupar una prova pilot del projecte a la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG comptant amb la participació d’estudiants de Magisteri i amb alumnes de la ciutat d’Olot. En total hi van participar 4 mentors i 5 alumnes de primària o ESO. Durant el curs següent, el 2007-2008, el projecte es va ampliar en nombre de mentors, estudis i àmbits territorials amb més d’una dotzena d’estudiants de Psicologia, Magisteri i Educació Social i alumnes d’Olot i Banyoles. El curs anterior, 2008-2009, a banda de fer-se a les poblacions esmentades, es va estrenar a la ciutat de Girona, als barris de Santa Eugènia i Sant Narcís, i es va obrir a estudidants de totes les facultats. L’any 2009-2010, es va iniciar el mentoratge al barri de Pont Major de Girona i als municipis de La Bisbal i de Blanes. El curs 2010-2011 es va obrir el projecte a la localitat de Lloret de Mar, iniciant l’activitat amb sis parelles; a Palamós, també amb sis i a Figueres amb un total de cinc parelles. Actualment el Projecte Rossinyol es divideix en 10 localitats, ja que el curs 2011-2012 es va començar el projecte a dues localitats noves: Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols fins arribar a aquest curs 2012-2013 en el qual s’han mantingut les places del curs anterior, un total de 100 i el nombre de localitats. El curs 2013-2014 es va implantar el projecte a la localitat de Santa Coloma de Farners. Donat l’èxit de la primera edició en aquesta localitat s’ha decidit ampliar el nombre de places i passar de 3 a 5 parelles. Aquest curs 2014-2015 s’obre el projecte a Salt, amb una prova pilot amb un total de tres parelles.

Objectius pel curs 2014-2015:

1. Millorar el curs de formació, aconseguir donar una orientació cap als estudis dels mentorats i afegir tota la informació possible sobre la Universitat de Girona. Un altre aspecte a millorar és la implantació d’una nova sessió orientada a les noves necessitats dels mentorats, ja que alguns dels futurs mentorats seran de famílies d’origen estranger però nascuts aquí, de segona generació.
2. Organitzar una segona edició del Rossinyolem!
3. Manteniment de l’ampliació de noves places a Girona: aquest curs l’Ajuntament de Girona ha afegit una aportació econòmica per tal de poder sumar dues places més al Rossinyol, és per això que aquest curs hem passat de 20 parelles a 22. La voluntat pel curs següent és continuar amb l’ampliació i mantenir-ho en 22.
4: Ampliació de dues places a Santa Coloma de Farners: Degut a la bona voluntat de Santa Coloma de Farners i en relació a la demanda de mentors i mentorats considerem oportú ampliar dues places en aquesta localitat passant de 3 parelles a 5.
5. Implantar el Projecte Rossinyol a Salt: Des de l’escola Mas Masó de Salt i la Fundació Sergi hem rebut una demanda a principis de curs (2013) per poder iniciar el projecte a Salt, és per això que el pròxim curs 2014-2015 tenim la voluntat de començar el projecte a Salt amb una prova pilot de 3 parelles.
6. Engegar una prova pilot al Sector Est de Girona: Amb la col•laboració econòmica i de personal de l’Ajuntament de Girona el pròxim mes de Setembre es posarà en marxa un projecte als barris de Sector Est on es farà la mentoria amb nenes d’ètnia gitana que facin el pas de sisè de primària a primer d’ESO.

 

En què consisteix?

Els mentors/es (estudiants universitaris que porten a terme aquest projecte) acompanyen periòdicament un nen/a per tal que conegui diferents espais de la ciutat, llocs d’oci i de diversió, àmbits de producció cultural, etc. Tot plegat es fa amb la pretensió d’accelerar el  seu procés d’integració. Fins avui s’han anat  incrementant el nombre d’universitaris que participen en el projecte, així com el nombre d’infants en mentoria, que ja sobrepassen el centenar. El programa té un gran suport institucional, que prové tant de la Universitat com de les instàncies polítiques de la ciutat i del país.

El projecte a la Universitat de Girona

A partir també del model Nightingale, el projecte Rossinyol a la UdG pretén establir una xarxa de relacions, un conjunt de pràctiques i de dinàmiques entre estudiants de diferents facultats de la UdG i alumnes d’origen estranger de les escoles i centres de secundària de les comarques de Girona.

La finalitat del projecte és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes d’origen estranger i que la UdG i el conjunt d’institucions que hi participin contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social. Durant el curs 2006-2007 es va desenvolupar una prova pilot del projecte a la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG comptant amb la participació d’estudiants de Magisteri i amb alumnes de la ciutat d’Olot. En total hi van participar 4 mentors i 5 alumnes de primària o ESO. Durant el curs següent, el 2007-2008, el projecte es va ampliar en nombre de mentors, estudis i àmbits territorials amb més d’una dotzena d’estudiants de Psicologia, Magisteri i Educació Social i alumnes d’Olot i Banyoles. El curs anterior, 2008-2009, a banda de fer-se a les poblacions esmentades, es va estrenar a la ciutat de Girona, als barris de Santa Eugènia i Sant Narcís, i es va obrir a estudidants de totes les facultats. L’any 2009-2010, es va iniciar el mentoratge al barri de Pont Major de Girona i als municipis de La Bisbal i de Blanes. El curs 2010-2011 es va obrir el projecte a la localitat de Lloret de Mar, iniciant l’activitat amb sis parelles; a Palamós, també amb sis i a Figueres amb un total de cinc parelles. Actualment el Projecte Rossinyol es divideix en 10 localitats, ja que el curs 2011-2012 es va començar el projecte a dues localitats noves: Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols fins arribar a aquest curs 2012-2013 en el qual s’han mantingut les places del curs anterior, un total de 100 i el nombre de localitats. El curs 2013-2014 es va implantar el projecte a la localitat de Santa Coloma de Farners. Donat l’èxit de la primera edició en aquesta localitat s’ha decidit ampliar el nombre de places i passar de 3 a 5 parelles. Aquest curs 2014-2015 s’obre el projecte a Salt, amb una prova pilot amb un total de tres parelles.

Objectius pel curs 2014-2015:

1. Millorar el curs de formació, aconseguir donar una orientació cap als estudis dels mentorats i afegir tota la informació possible sobre la Universitat de Girona. Un altre aspecte a millorar és la implantació d’una nova sessió orientada a les noves necessitats dels mentorats, ja que alguns dels futurs mentorats seran de famílies d’origen estranger però nascuts aquí, de segona generació.
2. Organitzar una segona edició del Rossinyolem!
3. Manteniment de l’ampliació de noves places a Girona: aquest curs l’Ajuntament de Girona ha afegit una aportació econòmica per tal de poder sumar dues places més al Rossinyol, és per això que aquest curs hem passat de 20 parelles a 22. La voluntat pel curs següent és continuar amb l’ampliació i mantenir-ho en 22.
4: Ampliació de dues places a Santa Coloma de Farners: Degut a la bona voluntat de Santa Coloma de Farners i en relació a la demanda de mentors i mentorats considerem oportú ampliar dues places en aquesta localitat passant de 3 parelles a 5.
5. Implantar el Projecte Rossinyol a Salt: Des de l’escola Mas Masó de Salt i la Fundació Sergi hem rebut una demanda a principis de curs (2013) per poder iniciar el projecte a Salt, és per això que el pròxim curs 2014-2015 tenim la voluntat de començar el projecte a Salt amb una prova pilot de 3 parelles.
6. Engegar una prova pilot al Sector Est de Girona: Amb la col•laboració econòmica i de personal de l’Ajuntament de Girona el pròxim mes de Setembre es posarà en marxa un projecte als barris de Sector Est on es farà la mentoria amb nenes d’ètnia gitana que facin el pas de sisè de primària a primer d’ESO.